تمرین فتوشاپ

سلام عزیزان .

من فعلا مجبورم که برای شما یک سری تمرین یا اگر گاهی اوقات وقتی داشته باشم درسی رو بذارم . توی پست قبلی هم گفتم که من دانشگاه دارم و به این کارها نمی رسم ( مثل تابستون‌ ) . در ضمن نظر هم یادتون نره . اگر نظر ندید من که نمی فهمم خوب کار می کنم یا نه . یا اشکالاتم رو متوجه نمی شم . خوب . حالا بریم سراغ تمرین امروز . امروز تمرینی است برای فتوشاپ که یک متن شیشه ای می توانید درست کنید :

ابتدا سورسها و فایلهای مورد نیاز :

فایل فتوشاپی همراه لایه ها
فایل فونت

و اما ادامه مطلب :



1. یک محیط جدید با اندازه 500 × 500 پیکسل در حالت RGB ایجاد کنید بهتر است لایه Backgraound را در جدول لایه ها مخفی کنید تا پس زمینه transparencyی آن نمایان شود. این کار با استفاده از غیر فعال کردن آیکون چشم در جدول لایه ها امکان پذیر است.

واژه GLASS را مطابق شکل تایپ کنید و به آن رنگ مشکی بدهید.

2. با دو بار کلیک بر روی لایه متن تایپ شده گزینه layers blending mode را فعال کنید و از این تنظیمات برای متن شیشه ای استفاده کنید.

فعال کردن گزینه blend interrior as group بدین معناست که میتوان میزان شفافیت متن Glass را کم کرد بدون آنکه از میزان شفافیت افکت های خارجی در Style کاسته شود.



3. در همین پنجره بر روی گزینه Drop Shadow کلیک کرده و تنظیمات شکل زیر را برای متن استفاده کنید.



4. اکنون برای Inner Shadow از این تنظیمات در شکل زیر استفاده کنید.



5. تنظیمات افکت  Outer Glow را مطابق شکل زیر در نظر بگیرید .



6. تنظیمات افکت  Inner Glow را مطابق این شکل در نظر بگیرید .



7. تنظیمات افکت  Bevel and Emboss را مطابق شکل زیر در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که در قسمت Contour، تنظیمات را حتما مانند شکل زیر انجام دهید. این کار ممکن است کمی خسته کنند باشد، اما شباهت کار شما به نمونه زیر به زیباتر شدن متن شیشه ای کمک شایانی می کند!

 

8. تنظیمات مربوط به Stain را هم مطابق شکل زیر انجام دهید. همچنین مطابقت قسمت Contour را با شکل زیر فراموش کنید!

 

9.تنظیمات مربوط به Color Overlay



اکنون متنی مانند شکل زیر به دست آورده اید، ببینید چگونه پس زمینه در زیر متن مشخص است!



تا بعد ... در پناه حق

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام خوبی موفق باشی آقا حسین واقعا جدی می گم از مطالبت استفاده کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد