آموزش گوگل تاک

با سلام.

این روزها استفاده از برنامه های پیام رسان حتی بیش از ایمیل در بین کاربران اینترنت رواج دارد .
مهم ترین ویژگی ای که این برنامه ها را از سایر محصولات ارتباطی تحت وب متمایز میسازد در دسترس قرار دادن افراد در یک ارتباط سریع و آسان است .امروزه این برنامه ها آنگونه در زندگی روزمره ما جا گرفته اند که حتی فرهنگ و زبان مختص به خود را دارند و جزیی از زندگی نسل کنونی شده اند.
با توجه به اهمیت این موضوع پنجشنبه گذشته خبر دادیم که بالاخره بعد از کلی حرف و حدیث که دامنه آن حتی به 2 سال قبل کشیده می‌شود، گردانندگان غول جست‌وجوی جهان، گوگل سرویس مسنجر خود موسوم به Google Talk را برای استفاده کاربران ارائه کردند.
Google Talk
که از 24 آگوست در دسترس است ترکیبی از فناوری تلفن شبکه‌ای و شبکه‌های مسنجر است و بر مبنای سرویس پست الکترونیک Gmail که از مارس 2004 راه‌اندازی شد، طراحی شده است وهمچون سایر محصولات گوگل این برنامه هم ظاهری ساده دارد و با حجمی معادل 900 کیلوبایت که در 3 دقیقه دانلود می شود رقیب جدیدی برای یاهو مسنجر شده است .نسخه کنونی برای نصب نیاز به ویندوز 2000 یا XP یا سرور2003 دارد .
نسخه های سیستم عامل های دیگر نیز بزودی عرضه خواهد شد .

مشخصات گوگل تاک :
Sign in :
گوگل تاک برای ورود از اکانت جیمیل استفاده میکند . همچنین دوستان شما با اکانت جیمیل در لیست اضافه می شوند. در ضمن هنگام نصب از شما میخواد که برنامه Gmail Notifier رو پاک کنید ، چون این برنامه خودش کار چک کردن ایمیل های شما رو انجام میدهد .
چت گفتاری : فقط با داشتن یک میکروفن و یک اسپیکر شما قادر به صحبت با دوستانتان در محیط گوگل تاک هستید. گوگل ادعا میکند که کیفیت صدای رد و بدل شده در بخش گفتگویی برنامه تاک از کیفیت صدای منشی تلفن شما بالاتر است.

اضافه کردن دوستان : برای اضافه کردن دوستان در لیست خودتان باید اکانت جیمیل آنها را در بخش invite وارد کنید . اگر دوستتان Gmail ندارد ایمیل معمولی او را وارد کنید . با اینکار یک دعوت نامه جی میل از دعوت نامه هایی که در جی میل خود دارید ، برای او ارسال میشود و او با عضویت در جیمیل، برنامه تاک را نیز میتواند دانلود کند و شما را به لیست دوستانش بیافزاید .
وقتی دوستی را در لیست اضافه کنید ، تا وقتی که او اجازه افزودن اسمش را در لیست شما نداده ، کلمه invite جلوی نام او در گوگل تاک شما دیده میشود .

Status :
در این مسنجر در کنار اسم دوستانتان آیکون های رنگی ای دیده میشود که هر کدام معنی خاصی دارد و دوستانی هم که کنار اسمشون آیکون ندارند یعنی هنوز برنامه talk رو نصب نکرده اند .
معانی آیکون های رنگی کنار اسامی افراد بشرح زیر است :

*
سبز : یعنی آنلاین
*
زرد : یعنی بیکار (Idle)
*
قرمز : یعنی مشغول (busy)
*
طوسی : یعنی آفلاین

امنیت : متن مکالمات نوشتاری و مکالمات هنوز بصورت رمز نگاری شده (encrypted) رد و بدل نمی شود . اما طبق گفته گوگل در نسخه نهایی این برنامه ، تماس ها بصورت رمزنگاری شده در بین کاربران مبادله خواهند شد. توسط این مسنجر شما 3 امکان ارتباط با دوستان خود را در اختیار دارید :

1-
گپ آنلاین

2-
ارسال ایمیل با کلیک روی آیکون M برای دوستتان

3-
تماس شنیداری با کلیک روی آیکون Å

این برنامه هنوز نسخه بتا است و فقط برای محیط ویندوز و به زبان انگلیسی ارائه شده است . اما گوگل بدنبال عرضه این مسنجر در محیط های همچون لینوکس و مکینتاش نیز است. همچنین امکان گفتگو با کاربران دیگر مسنجر ها از امکاناتی است که احتمالا در آینده به این برنامه افزوده خواهد شد.
نقاط ضعف برنامه تاک :امکان تغییر فونت در نسخه کنونی برنامه تاک و آفلاین گذاشتن برای دوستان هنوز فراهم نیست . در ضمن گوگل درباره استفاده از تصاویر ویدئویی وب کم هنوز صحبتی نکرده است و احتمالا این گزینه ها نیز در نسخه نهایی اضافه خواهد شد.
تا بعد ... در پناه حق

مسنجر گوگل !!!!

با سلام خدمت شما عزیزان .

اولین مبحث درباره مسنجر گوگل هست که شبیه کار یاهو مسنجر رو می کنه ولی به پای اون نمی رسه . برای استفاده از این مسنجر هم کافیه یه اکانت از گوگل که برای جی میل استفاده می کردین رو داشته باشین . همین !!
برای دانلود هم می تونید روی لوگوی اون  کلیک کنید .

اما مطلب دوم اینکه من سعی می کنم هر روز آی پی های ضد فیلتری براتون معرفی کنم تا بتونید از فیلتر مخابرات عبور کنید . همین طور که گفتم سعی می کنم به روز باشم در دادن آی پی ها . امروز هم یکی رو معرفی می کنم . شیوه استفاده هم قبلا گفتم ولی برای اونهایی که تازه از وجود این وبلاگ باخبر شدند دوباره به طور مختصر می گم . ابتدا روی internet explorer کلیک راست کنید و سپس properties را انتخاب کنید . از زبانه Connections و در قسمت اکانتی که با آن به اینترنت وصل می شید رو انتخاب کنید و کلید Setting رو بزنید . حالا در قسمت Proxy Server تیک را بزنید و این شماره ها را در قسمت آدرس و پورت بنویسید .
Address : 217.219.18.10          Port : 3128
ولی جاهای بدبد باهاش نرید .

مطلب سوم اینکه با یکی از دوستان درباره ماهواره در حال صحبت هستم که اگر به نتیجه رسید نرم افزارهای رسیور ها نیز در این وبلاگ گذاشته و گاهی اوقات آموزش داده بشه . همچنین برای موبایلهاتون هم توی یه فکرهایی هستم که انشاا... بتونم عملیشون کنم .


تا بعد ... در پناه حق

موتورهای جستجو با عنوان دلخواه شما!!!!

با عرض سلام و شرمندگی زیاد از شما دوستان و همراهان همیشگی .

حتما در این دو ماه کلی به من ناسزا گفتید یا ناراحت شدید (شاید هم خوشحال) که چرا من مطلبی نگذاشتم . داستانی مفصل داره . من بعد از امتحاناتم برای دو هفته ای به مسافرت رفتم و هارد دیسک کامپیوترم هم با خودم بردم که شاید وقتی بشه و برای شما مطلبی بگذارم اما چشمتون روز بد نبینه که هارد من سوخت . تا الان هم که برای شما مطلب می نویسم هنوز هارد ندارم و از (فارسی رو رعایت کنیم) رایانه غرضی استفاده می کنم .

خوب بگذریم . اما برای امروز چند مطلب شاید جالب دارم که امیدوارم برای شما هم جذاب باشه .
اول بریم سراغ موتور جستجو با نام شما ولی به حالت لوگوی گوگل!!!! حالا اگر می خواید ببینید که چه جوریه و چی هست به آدرس زیر مراجعه کنید و ببینید که سیاره دانش چگونه به جای گوگل نوشته شده :
http://www.logogle.com/ggl.php?hl=ja&lo=Knowledge+Planet
اما نکته جالبتر از اون اینه که برای یاهو هم این نکته صادقه اگر باور نمی کنید خودتون ببینید :
http://logo54.com/net/yahoo/font.php?hl=ja&lo=Knowledge+Planet
اگر دوست دارید شما هم از این موتور جستجوها داشته باشید مطلب رو تا آخر دنبال کنید .
دوم اینکه یک سرویس وبلاگ خارجی که از نظر من سرویس کاملی هست و خیلی کاربرد می تونه داشته باشه راه اندازی شده که آدرسش هم اینه :
http://www.edublogs.org
ثبت نام کنید و لذت ببرید .
خوب . حالا می دونم که منتظر این هستید تا من طریقه درست کردن این موتور جستجوها رو به شما بگم . خیلی ساده است . کافیه شما به سایت http://www.logogle.com برید و در اونجا نام موتور جستجو رو به طور مثال همان طور که در موتورهای من دیدید بدید و دکمه Make رو بزنید . در همین سایت لینک یاهو نیز هست که اگر کمی نگاه کنید می بینیدش . به آدرسی که بعد از زدن دکمه انتقال می یابید آدرس موتور جستجوی شماست .

امیدوارم این مطلب همانطور که گفتم جذاب بوده باشه . نظر یادتون نره .

تا بعد ... در پناه حق