photoshop ---> درس شماره 3 :: ایجاد تصاویر جدید و باز کردن فای

فرمان new اجازه میدهد تایک تصویر جدید تهی ایجاد نمایید.
۱ - به منظور تنظیم ابعاد و کیفیت تصویر همزمان با ایجاد آن. بترتیب file/new درنوار منو را کلیک کنید. بمنظور ایجاد تصویر بر اساس ابعاد و کیفیت پیش فرض ( تنظیم شده قبلی) ابتدا کلید Alt را نگهداشته و به ترتیب File/New درنوار منو را کلیک کنید.

۲ - یک نام برای تصویر جدید تایپ نموده و سپس عرض و ارتفاع آن را بر حسب واحد اندازه گیری مناسب انتخاب نمایید.
۳ - کیفیت و وضعیت رنگ تصویر را مشخص نمایید.
white برای پر کردن لایه پشت زمینه یا اولین لایه با رنگ سفید.
Background color برای پر کردن لایه پشت زمینه.
Transparent برای تبدیل اولین لایه به لایه پشت نما و فاقد رنگ.

باز کردن و وارد کردن تصاویر
فایلهای با فرمتهای گوناگون را میتوان باز کرده یا وارد کنید. فرمتهای پشتیبانی شده در پنجرهFile Browser کادر تبادلی Open و کادر تبادلی Open Az معرفی شده اند.

باز کردن فایلها
۱ - بترتیب File/Open در نوار منو را کلیک کنید.
۲ - نام فایل مورد نظر را کلیک کنید.
۳ - دکمه Open را کلیک کنید.
۴ - بمنظور باز کردن یک فایل به تازگی باز شده بترتیب File / Open recent را نوار منو را کلیک کنید.



استفاده از ویژگیFile Browser

ویژگی جدید مرورگر فایلFile Browser
به شما اجازه میدهد تا عملیات مشاهده دسته بندی و فایلهای تصویری را بسادگی و با سرعت بیشتر اجرا نمایید.
به کمک این ویژگی می توانید پوشه های جدید را ایجاد نموده. تغییر نام داده و جابجا کرده و فایلها راحذف نموده و تصاویر را بچرخانید. در ضمن می توانید اطلاعات مربوط به تک تک فایلها را مشاهده نموده و اطلاعات موجود در دوربین دیجیتالی را به فتوشاپ وارد کنید.
را کلیک کنید.Window/File/Broeser یا File/Broeseبه منظور استفاده از ویژگی مرورگر فایل در فتوشاپ بترتیب
مرورگر فایل بطور پیش فرض به شکل یک پالت آشکار خواهد شد.


سمت چپ بالای این پالت می توانید درایو یا پوشه دربرگیرنده فایلها یا پوشه های تصویری مورد نظر را جستجو و پیدا کرده و سپس انتخاب نمایید. پوشه ها یا فایلهای تصویری موجوددرقسمت راست پالت به شکل تصویری ظاهر می شوند. بر روی هر یک از این خانه ها کلیک کنید تا تصویر داخل فایل و اطلاعات فایلی در سمت چپ پالت ظاهر شوند.

منوی فرعی پالتFile Browser
یک فایل تصویری را کلیک نموده و سپس مثلث قرار گرفته سمت راست بالای پالت را کلیک کنید تا منوی شامل فرمانها ظاهر شود.

پیمایش پوشه ها
بمنظور مشاهده محتویات یک پوشه کافی است دوبار آن پوشه در سمت راست پالت کلیک کنید.
بمنظور آشکار یا پنهان نمودن محتویات پوشه منتخب. منوی فرعی پالت را باز کرده و گزینهShow Folders را کلیک کنید.

تغییر شیوه نمایش فایلهای تصویری
پایین پالت را View By راباز کرده و یا مثلث کوچک با نام منوی فرعی پالت File Browser کلیک نموده و یکی از گزینه های زیر را کلیک کنید.
Small
Menimum
Large
Larg With Rank
Details

دسته بندی و مرتب نمودن فایلهای تصویری
مثلث کوچک با نام Sort By پایین پالت را کلیک نموده و یکی از روشهای دسته بندی را کلیک کنید.

موفق باشید.

PHP ---> درس شماره 3 :: PHP چگونه کار میکند ؟

خوب از حالا به بعد یکم بحث را تخصصی تر کنیم ! در ادامــــــه می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که : PHP چگونه کار می کند؟ و ما چطوری می توانیم برنامه های PHP رو اجرا کنیم و به چیزهای احتیاج داریم؟
همان طور که میدانید PHP یک زبان سمت سرویس گیرنده است! و این بدان معنی است که کدهای نوشته شده به این زبان در کامپیوتر میزبان (Host) صفحــــــات وب قرار می گیرد. برای مثال وقتی که شما به سایت وب www.php.com می روید ISP (Internet Servise Provider) شما در خواست (Request) شمـــــــــــا را به سرویس دهنده ای که اطلاعت این سایت را نگهداری می کند ارسال می کند. در این هنگام سرویس دهنده بعد از خواندن کدهای PHP آنهــــا را پردازش می کند . برای مثال در این مورد PHP به سرویس دهنده فرمان می دهد که اطلاعــــات یک صفحه وب را به صورت برچسبهای HTML به مرورگر شما منتقل کند بنابراین PHP یک صفحه HTML را تولید می کند. این حالت با هنگامی که صفحه ار ابتدا با کدهـــای HTML طراحی شده باشد تفاوت دارد در حالت دوم تنها یک درخواست به سرویس دهنده ارســــال می شود و سرویس دهنده نیز اطلات HTML موجود را به مرورگر کــــــــــــاربر منتقل می کند بنابراین برای مرورگر کاربر تفـاوتی بین home.html و home.php وجود ندارد اما تفاوت عمده ای بین این دو حالت وجود دارد و آن این است که در حــــــــــالت اول صفحه بصورت دینامیک توسط سرویس دهنده تولید شده است ولی در حـــالت دوم به صورت بدین صورت نیست و ممکن است برای مثال تفاوتی بین اینکه کــــاربر قبلا این صفحه را بازدید کرده یا برای بار اول است که بازدید می کند وجود داشته باشد. پس هر آنچه PHP انجام می دهد در همان سمت سرویس دهنده انجام می دهد و سپس اطلاعات مناسب را به سرویس گیرنده منتقل می کند. مهمترین نیــــاز برای کار با PHP دسترسی به سرویس دهنده ای می باشد که PHP را پشتیبانی کند.
قبلا گفتم که PHP یک زبان سمت سرویس دهنده می باشد.
برای مطمئن شدن در این مورد که آیا سرویس دهنده شمــــــــــــا از PHP استفــاده می کند یا نه می توانید گوشی تلفن رو بردارید شماره آنها رو بگیرید و از ایشــــــان سئوال کنید :))
در ادامه در مورد اینکه چطوری می توانید سیستم خودتان را به یک سرویس دهنده تبدیل کنید و چطوری می توانید سرویس دهنده ای را که خودتـان راه انداخته اید به PHP مجهز کنید توضیح خواهم داد.
برای اینکــــــــــه شما سیستم خودتان را به یک سرویس دهنده تبدیل کنید اول باید مطمئن شدید که آیا سیستم عاملی که از آن استفــاده می کنید قدرت این را دارد که به یک سرویس دهنده تبدیل شود یا نه؟ منظورم این است که آیا این نسخــه از سیستم عامل شما قابلیت تبدیل شدن به یک Web Server رو داراست یا نه ؟ تا جایی که من اطلاعات دارم سیستم عامل های که PHP می تواند روی آنهـــــا نصب گردد عبارتند از : Unix,Windows, Macintosh , Os/2 Linux
البته بحث ما بیشتر پیرامون دو سیستم عاملخواهد بود: Linux و Windows .
در درسهای بعدی منتظر این باشید که چگونه می توانید سیستم خودتـان را به یک Web Serve تبدیل کنید و چطـــــــــوری می توانید آن رو پیکر بندی کنید که از PHP پشتیبانی کند! پس با ما باشید....

3d Studio MAX ---> درس شماره 3 :: آشنایی با منوی Command

با سلام خدمت شما هنرجویان محترم ;
در ۲ درس قبلی به برسی عملکرد کلیدها پرداختیم و با آنها آشنا شدیم و در این درس قصدداریم با بخش دیگری از محیط MAX آشنا شویم.
همانطور که تا حال ملاحظه کرده اید در محیط MAX در سمت چپ یک منوی کنترل است که Command Panel نام دارد که خود شامل ۶ زیر مجموعه که خود هر زیر مجموعه از تعدادی زیر مجموعه جداگانه تشکیل یافته است. اولین منو از سمت راست منوی create است که در حالت پیش فرض روشن است.حال به معرفی این قسمتها بپر دازیم:

------۱------Geometry : می توان آن را بعنوان قسمت 3d برنامه MAX نام برد و در حالت استاندارد از قسمتهایی چون
الف) Box : همانطور که از نامش پیداست برای ایجاد جعبه بکار می رود.
ب)Cone : برای ایجاد اجسام مخروطی شکل بکار می رود.
پ)Sphere : برای ایجاد کره بکار می رود.
ت)Geosphere :برای ایجاد کره های مشبک بکار می رود.
ث)Cylinder : برای ایجاد استوانه بکار می رود.
ج) Tube : برای ایجاد استوانه تو خالی بکار می رود.
چ)Torus : برای ایجاد حلقه بکار می رود.
ح)Pyramid : برای ایجاد حرم بکار می رود.
خ)Teapot : مدل قوری.
د)Plane : برای ایجاد صفحه بکار می رود که کابرد زیادی در مدل سازی دارد.

------۲------Shapes : کل مباحث مربوط به اجسام ۲ بعدی در این قسمت صورت می گیرد و در حالت Splines (در حالت عادی بر روی آن قرار دارد) از قسمت هایی زیر تشکیل یافته:
الف) Line :برای کشیدن خط بکار می رود.
ب) Rectangle :برای کشیدن مربع بکار می رود.
پ) Circle : برای کشیدن دایره بکار می رود.
ت) Ellipse : برای کشیدن بیضی بکار می رود.
ث) Arc : برای کشیدن کمان بکار می رود.
ج) Donut: برای کشیدن دو دایره هم مرکز بکار می رود.
چ) NGon : برای کشیدن چند ضلعی بکار می رود.
ه) Star : برای کشیدن ستاره بکار می رود.
خ) Text : برای ایجاد یک نوشته بکار می رود.
د) Helix : برای کشیدن فنر بکار می رود.
ذ) Section : برای کشیدن قسمت بکار می رود.

------۳------lights : این قسمت عموما با مسائل نور و نور پردازی شامل می شود و برای بالا بردن کیفیت کار خود می باید وقت بیشتری را در این زمینه صرف نمایید این قسمت در حالت استاندارد قسمتهای زیر را شامل می باشد:
الف) Tareget spot : یک نور نقطه ای با مسیر کاملا مشخص.
ب) Free spot : همانند قبلی می باشد با تفاوت اینکه آزاد می باشد.
پ) Target direct : یک رشته نور را با یک شکل و مسیر مشخص ایجاد می کند.
ت) Free Direct : بر خلاف نور قبلی مسیرش آزاد می باشد.
ث) Omni : یکی دیگر از انواع نور است که همانند نور خورشید در تمام جهات پخش می شود.

اینها همگی قسمتی از پانل Creat بودند و من سعی کردم تنها به معرفی آنها بپر دازم تا در جلسات بعدی در هنگام کار با این قسمتها یکحضور ذهنی نسبت به آنچه در پیش خواهیم داشت داشته باشید.
امیدوارم این درس نیز مورد استفاده تان قرار گرفته باشد و از آن لذت برده باشید.