با سلامی دوباره خدمت شما عزیزان و آرزوی توفیق در تمام مراحل زندگی درس امروز را شروع می کنم :
در جلسات پیشین به معرفی عده ای از فرمانهای قسمت
Creat پراداختیم که یکی از آنها قسمت
Geometric بود.و اما دیگر بخش های این قسمت:
در اصل قسمت
Geometric در کل دارای 7 قسمت می باشد که دوتا از آنها
Standard primetives و
Partical system بودند که مفصل در موردش بحث کردیم ولی
Geometric تنها به این قسمت ختم نمی شود و قسمتهای دیگری از قبیل :
Extended primetives
Compound Objects
Partical system
Patch Grides
NURBS Surfaces
Dynamics Objects
را دارا می باشد . بحث در مورد قسمت
Compound Objects خود نیاز به چند جلسه بحث و برسی دارد از این رو اکنون به معرفی سایر قسمتها می پردازیم و بحث در مورد
Compound Objects را به جلسات بعد موکول می کنم.
Extended primetives:
Hedra : برای ایجاد اجسام ستاره ای شکل.
Torus knot : برای ایجاد خم های بسته.
Chamfer box : برای ایجاد مکعب با گوشه های خمیده.
chamfer cyl : برای ایجاد استوانه با گوشه های خمیده.
Oil tank : برای ایجاد تانکر.
Capsule : برای ایجاد اجسام کپسول شکل.
Spindle : همانند تانکر می باشد ولی ابتدا و انتهای آن زاویه دار است.
L-Ext : برای ایجاد گوشه های زاویه دار بکار می رود.
Gengon : برای ایجاد 5 ضلعی فضایی.
C-Ext : در حقیقت متشکل از دو L-Ext در کنار هم می باشد.
Ring wave: یکی از اجسام کاملا پیشرفته می باشد که نمونه کاربرد آن در ایجاد صحنه های برخور شهاب سنگ با یک سطح می باشد.
Prism : برای ایجاد منشور .
Hose : برای ایجاد لوله های آکاردیونی شکل.
Patch GridesQuad patch : برای ایجاد سطوح با سگمنت های 4 گوش.
Tri patch : برای ایجاد سطوح با سگمنت های 3 گوش.
NURBS Surfacesدو قسمت موجود در این بخش هر دو همانند
Patch Grides می باشند با تفاوت اینکه این دو بر اساس
NURBS می باشند.
Dynamics Objects Spring : برای ایجاد فنر.
Damper :برای ایجاد شکلی شبیه به پیستون. -که من تا بحال احساس نیاز به این جسم نکردم!!!!-
خوب اینها همگی قسمتهای بخش
Partical system بودند. و از این مجموعه تنها
Compound Objects باقی ماند که در جلسات آینده مورد برسی قرار خواهد گرفت.
تا بعد ... در پناه حق