3D Studio MAX ---> درس شماره 4 :: معرفی Space warps ها

سلامی دگر خدمت شما عزیزان;
این جلسه می خواهم به معرفی Space warps ها بپردازم.
Space warps ها یکی از ابزارهای مهم کمکی در 3DMAX بشمار میروند که با آشنایی کامل با آنها می توانید انیمیشن خود را زیباتر و واقعی تر بسازید.
Space warps ها کلا از 4 قسمت اصلی تشکیل شده اند که عباتند از:

الف) Force ها:
همانطور که از اسمش معلوم است دربرگیرنده تمام نیروهای طبیعی و غیر طبیعی که بعضی ار آنها به شرح زیر است ;"این قسمت برای اعمال حالت بر روی اجسام Particle systems (در آخر به معرفی آن خواهم پرداخت)است."
1) Push : وقتی ذرات به آخرین حد سرعت خود می رسند از فشار آنها کاسته شده تا حدی که به 0 برسد.
2) Motor : برای ایجاد حالت چرخش بکار میرود.
3) Vortex : همانند موتور عمل می کند با این تفاوت که خود دارای یک نو مکش بطرف پایین است.
4)Gravity : برای ایجاد حالت جاذبه است.
5) Wind : برای ایجاد نیروی باد .
6) Displace : اعمال برجستگی خارجی به جسم-بر خلاف سایرین این فرمان بر روی اجسام تاثیر می گزارد-یعنی به عبارتی تبدیل عکس های 2 بعدی "سیاه و سفید که دارای سایه روشن باشد"به 3 بعدی.

ب) Deflectors :
قسمتهای این بخش همگی برای ایجاد موانع یا محل نشست بر روی Particle systems بکار می رود .

ج) Geometric/deformable :
و اما این قسمت . این قسمت از لحاظ اهمیت نسبت به سایرین در درجه بالاتری قرار دارد چون از پرکاربرد ترین قسمتها هستند :
1) FFDbox : جعبه های مشبکی هستند که برای اعمال انعطاف پذیری بر روی اجسام بکار می رود.

*نکته:اجسامی که از این حالت برخوردار می شوند می بایست دارای سگمنت(تقسیم بندی)مناسب باشند.

2) FFDcyl : همانند فرمان بالاست با تفاوت اینکه بجای مستطیل استوانه است.
3) Wave : برای ایجاد حالت موجی بر روی اجسام بکار می رود.
4) Ripple : همانند موج است با تفاوت مرکزی بودن این موج.
5) Conform : برای نسبت دادن 2 جسم به یکدیگر بکار می رود.
6) Bomb : برای ایجاد حالت انفجار.

د) Modifire based :
از دستورات این قسمت برای تغییر شکل اجسام بکار می رود :
1) bend : برای خم نمودن اجسام.
2) Skew : برای مورب نمودن.
3) Twist : برای ایجاد حالت پیچش.
4) Noise : برای ایجاد حالت لرزشی .
5) Taper : برای پخ دادن .
6) Strech : برای کشش جسم در جهات مختلف.

و اما Particle systems .این قسمت کلا مربوط به بخش Particle system در قسمت Geometric می باشد که به شرح زیر است:
1) Spray : باران
2) Snow :برف
3) Super spray : همانند Spray با زیر مجموعه های بیشتر.
4) Blizzard : همانند Snow با زیر مجموعه های بیشتر.
5) Pcloud : برای ایجاد تجمع هایی از قبیل تجع پرندگان در آسمان یا توده ای از ستارگان.

خب درس امروز هم همینجا به پایان رسید امیدوارم مورد استفاده تان قرار گرفته باشد.

تا بعد ... در پناه حق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد