PHP ---> درس شماره 1 :: مقدمه

دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن تار جهان گستر "World Wide Web" اغلب بدون پشتیبانی کافی عرضه می شوند و کاربران این تکنولوژی همه روزه با واژگـان جدیدی بر خورد میکنند که باعث سر در گمی آنها می شوند. برای نمونه می توان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد که عبارتند از:

برنامه های که بتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد

متداول ترین این برنامه ها سیستم عامل Unix و به طور خاص Linux می باشد. این برنامه ها با وجود ثبات و پایداری، دارای یک مشکل بزرگ است و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می باشد. کمبود راهنماهایی که به زبان ساده این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد باعث شده است که این دسته از نرم افزار ها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP یکی از زبانهای اسکریپتی open source است و ابزار مفیدی می باشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن هنوز به صورت شایسته ای از آن استقبال نشده است. امید به خدا در طی این دروس ما شما را با این زبان اسکریپتی ساده و کارآمد آشنا خواهم کرد.

3D Studio MAX ---> درس شماره 1 :: معرفی 3D Studio MAX

سلام

۱-همانطور که در سمت چپ هم میبینید از دیروز یک برنامه هفتگی ترتیب دادم که از این به بعد طبق اون برنامه آموزشها در وبلاگ گذاشته میشه . امیدوارم بتونم به این وسیله کمکی به هموطنانم کرده باشم .

۲-موضوع دیگر اینکه نظراتتون هست که به من دلگرمی میده برای ادامه کار . پس نظر یادتون نره .

۳-تعدادی از شما از سن و اطلاعات شخصی من می پرسید که اینها هم به روی چشم . در وبلاگ در آینده نزدیک می نویسم .

۴-بعضی از آموزشها به صورت فایل ورد در آوردم .

خوب . دیگه زیاد حرف زدم . بریم سراغ آموزش امروز :

در رابطه با برنامه 3D Studio MAX باید این را بگویم که این برنامه یکی از قوی ترین و پر طرفدار ترین برنامه های انیمیشن سازی در جهان بشمار می رود و ورژنهای مختلفی را در طی چند سال حضور خود به بازار ارائه داده که ورژن 5.02 جدیدترین ورپن آن است.
افرادی که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.

حالا اگر از این دسته افراد هستید به سراغ دنیای عجیب و حیرت انگیز 3D Studio MAX وارد می شویم.

ابتدا وارد برنامه 3D Studio MAX شوید. من مبنا را بر آن گرفتم که همگی شیوه Crack کردن نرم افزار را میدانید. خب خوش آمدید. صفحه ای که در روبرو دارید صفحه اصلی شما است و همانطور که می بینید شامل تعدادی منو در بالا و تعدادی کلید و 4 قسمت View که خود در حالت استاندارد Up , Left , Front و Prespective است. اول از همه به سراغ کلید ها می رویم :

 کلید Undo : کار شما را یک مرحله به عقب بر می گرداند.

 کلید Redo : کار به غقب برگردانده شما را یک مرحله به جلو می راند.

کلید Select and Link : دو جسم را به هم مرتبط می سازد. مثلا جسم A را به جسم B مرتبط می سازیم. با انتخاب جسم A و کشیدن آن خط تا جسم B جسم A به جسم B مرتبط می شود و در این حالت هر تغییری از لحاظ جابجایی بر جسم B دهیم، جسم A نیز تغییر پیدا می کند ولی با ایجاد تغییر بر A جسم B هیچگونه تغییری پیدا نمی کند.

 کلید Unlink Selection : ارتباط دو جسم را از هم قطع می سازد.

 کلید Bind to Space Warp : این کلید Space Warp ها را به اجسام نسبت می دهد.

 کلید Select by Name : برای انتخاب اشیا بر حسب نام بکار می رود.

 کلید Windows/Crossing : اگر این کلید روشن باشد تا کل آن جسم را در کادر انتخاب خود قرار نداده اید آن جسم ایجاد نمی شود.

اینها قسمت ناچیری از کلید های موجود در 3D Studio MAX بودند که در جلسات بعدی به معرفی دیگر کلید ها خواهم پرداخت.

Flash MX ---> درس شماره 1 :: مقدمه

سلام .

از امروز آموزش گام به گام فلش MX رو شروع می کنم .
انشاا... هر روز یک درس به صورت zip شده برای شما می زارم .
اولین درس رو می تونید از اینجا بگیرید .

تا بعد ... در پناه حق

ایجاد loading در flash و swish

سلام .

بعد از سپری شدن تقریبا یکماه دوباره من برگشتم تا برای شما آموزشهای نه چندان خوب رو بذارم . از اینکه در این مدت که من سرگرم کنکور بودم به وبلاگ من سر زدید و منو فراموش نکردید ممنونم .
خوب . زیاد حرف زدم . پس بریم سراغ آموزش امروز که در مورد ایجاد لودینگ در فلش و سویشه :

اول از swish شروع می کنیم :

اول از همه insert scene روبزن بعد این کلید رو بزنید تا اون scene قبل از اولین scene  قرار بگیره . یه اسم واسش بذار .. پیشنهاد میکنم preloader

خب حالا یه نوشته بذار توی scene مثلان صبر کنید یا لودینگ و یا هر چیزی خواستی بذار ....

1- خب حالا تویه قسمت تایم لاین (timeline) در فریم 1 یه افکت بذار .. ترجیحاَ fade in با همون تنظیمات اولیه

2- بلافصله پس از افکت اول یعنی فریم 11 افکت move رو بذار .. با این مشخصات :

عمر افکت 10 فریم - در قسمت رنگ color و هر رنگی خواستی بذار

 3- بعد از افکت move یه بار دیگه افکت move رو بذار .. با همون 10 فریم عمر اما در گزینه کنار رنگ که نوشته 100% رو تبدیل کن به 0 % و هر رنگی که میخوای .. ترجیحا با رنگی که در افکت بالا انتخاب کردی تفاوت محسوسی داشته باشه

4- در فریم 35 افکت fade out رو بذار . با همون مشخصات معمول

تا اینجا گذاشتن یه نوشته بود و چندتا افکت روی اون

قسمت پرلود از اینجا شروع میشه :

در فریم 31 کلیک سمت راست کن و گزینه Go to frame رو انتخاب کن

یه صفحه در قسمت سمت راست باز میکنه که نشون دهنده این افکت هست . پایین اون منو دوتا گزینه رو مد نظر داشته باش 1- Number (یعنی به شماره فریمی که باید انتقال داده بشه) 2- Scene (یعنی اون به اون فریمی که انتقال داده میشه از کدوم scene باشه )

خب شما number رو بذار 11

scene  رو بذار preloader ..... باید مثل شکل زیر بشه :


خب اگه الان
play کنی .. منظورم scene پرلود هستش میبینی که اون نوشته شما رنگ به رنگ میشه و ثابت میمونه .. دلیلشم اینه که ابتدا از فریم صفر که شروع میشه تا فریم 31 بیشتر نمیره و به دلیل go to frame باز برمیگرده به فریم 11 و همینجور تکرار میشه ..

خب حالا اون استپ کن

در این مرحله شما روی فریم 0 کلیک سمت راست کن و گزینه  If frame loaded رو بزن

در اینجا نیاز داری که در این قسمت در منو اینها رو وارد کنی :

آخرین فریم movie شما .. یعنی آخرین scene و آخرین فریم اون scene .

به عنوان مثال به این شکل در میاد :


آخرین کاری که میکنی اینه :

روی فریم 30 (قبل از fade out) کلیک سمت راست کن و گزینه if frame loaded رو انتخاب کن و اینبار متغیر ها رو به این صورت بذار : number رو بذار 1- (یک منفی) و در قسمت scene هم آخرین scene .

در کل به شکل زیر در میاد :


خب تمام شد .

توی این آدرس فایلهای setup و crack نا محدود فلش هست . میتونید استفاده کنید :

http://www.iraniha.net/blue_sky/Yahoo/setup.exe

http://www.iraniha.net/blue_sky/Yahoo/KeyGen.exe

http://www.iraniha.net/blue_sky/Yahoo/CR-SW20U.EXE


خوب . حالا می ریم سراغ فلش :

دو نوع لودینگ وجود دارد.ساده و پیشرفته.
در نوع ساده، درصد لود شدن کلیپ و یا زمان لازم برای لود شدن نمایش داده نمی شود و تنها نوشته ای در صفحه ظاهر میگردد و تا زمان لود کامل کلیپ باقی می ماند.برای ساخت این لودینگ به ترتیب زیر عمل میکنیم
1-اولین frame در کلیپ را انتخاب میکنیم و سپس کلید F9 را فشار میدهیم تا پانل Actions باز شود. همانطور که مشاهده میشود سمت چپ این پانل یک سری کتابچه هایی قرار دارد که با کلیک روی آنها زیر شاخه هرکدام نمایش داده میشود.در Flash Mx به صورت زیر عمل می کنیم
1-الف : روی هفتمین کتاب (Deprecated) کلیک میکنیم تا زیر شاخه های آن نمایش داده شود.
از زیر شاخه های نمایش داده شده روی Actions کلیک میکنیم.سه دستور نمایش داده می شود. روی اولین گزینه یعنی ifFrameLoaded دوبارکلیک میکنیم. همانطور که مشاهده می کنید برای این دستور سه فیلد با نام های scene و Type و Frame وجود دارد.در فیلد سوم یعنی Frame باید شماره آخرین فرم کلیپ خود را بنویسید . به طور مثال اگر کلیپ شما از 2500 فرم تشکیل شده دستور شما به این صورت باید باشد. } ( ifFrameLoaded (2500
ب : حال از کتابهای سمت چپ اولین گزینه یعنی Actions را انتخاب میکنیم. از زیر شاخه های باز شده روی Movie Control کلیک میکنیم. سپس روی دستور goto دو بار کلیک میکنیم.حال در فیلد سوم این دستور عدد 3 را تایپ می کنیم. دستورات لازم برای اولین فرم ما تمام شد.در واقع ما به فرم اول کلیپ میگوییم هر وقت فرم 2500 لود شد به فرم 3 برو. دستورات شما باید دقیقاً شکل زیر باشد.


2- حال دومین فرم را از TimeLine انتخاب میکنیم.
مانند فرم قبلی روی دستور goto دوبار کلیک میکنیم.این بار در فیلد سوم عدد 1 را تایپ میکنیم.در واقع ما به این فرم میگوییم به فرم اول باز گرد.
در هنگام اجرای کلیپ از روی اینترنت آنقدر این سیکل تکرار می شود تا زمانی که فرم آخر لود شود. شکل TimeLine شما باید به صورت زیر باشد.


*** در Flash 5 و Flash MX 2004 کار دقیقاٌ به همین صورت است فقط جای دستورات در کتابچه ها تفاوت دارد
همانطور که مشاهده کردید دستور ifFrameLoaded در flash MX در
Deprecated/ Actions/ ifFrameLoaded
قرار داشت ولی در Flash 5 در
BasicActions/if Frame is loaded
در Flash MX 2004جای این دستور مشابه به Flash MX است

-----------------------------------------------------------------------------------
لودینگ همراه با نشان دادن %

توضیح کامل این دستورات خارج از حوصله این مقاله است.اما برای اینکه شما به راحتی بتوانید از آن در کارهای خود استفاده کنید، تمام این دستورات برای شما به صورت آماده نوشته شده است.
شما فایل زیر را دانلود کنید.این فایل یک فایل zip شده است که حاوی یک فایل با پسوند fla است.
http://home.ripway.com/2004-5/109542/loading.zip

شما این فایل را با flash باز کنید.همانطور که میبینید شامل تنها یک frame است.شما این frame را کپی کنید و بدون هیچ تغییری به ابتدای کلیپ های اضافه کنید.
برای کپی کردن این frame روی آن Right Click کنید و سپس گزینه Copy Frames را انتخاب کنید.حال در کلیپ خود یکlayer جدید باز کنید و سپس روی اولین فرم لایه جدید Right Click کنید سپس گزینه Insert KeyFrameرا انتخاب کنید تا یک فرم frame تشکیل دهد.سپس روی آن Right Click کنید و Paste frames را انتخاب کنید
***
این frame برای flash 5 و flash Mx و flash mx 2004 قابل استفاده است.

در دو پست قبلی که آموزش یاهو .... بود بعضی ها در خواست کرک اون رو هم کرده بودند که می تونند از اینجا دریافت کنند .

راستی قالب وبلاگ بهم ریخته درستش می کنم .
تا بعد ... در پناه حق