سلام
۱-همانطور که در سمت چپ هم میبینید از دیروز یک برنامه هفتگی ترتیب دادم که از این به بعد طبق اون برنامه آموزشها در وبلاگ گذاشته میشه . امیدوارم بتونم به این وسیله کمکی به هموطنانم کرده باشم .
۲-موضوع دیگر اینکه نظراتتون هست که به من دلگرمی میده برای ادامه کار . پس نظر یادتون نره .
۳-تعدادی از شما از سن و اطلاعات شخصی من می پرسید که اینها هم به روی چشم . در وبلاگ در آینده نزدیک می نویسم .
۴-بعضی از آموزشها به صورت فایل ورد در آوردم .
خوب . دیگه زیاد حرف زدم . بریم سراغ آموزش امروز :
در رابطه با برنامه 3D Studio MAX باید این را بگویم که این برنامه یکی از قوی ترین و پر طرفدار ترین برنامه های انیمیشن سازی در جهان بشمار می رود و ورژنهای مختلفی را در طی چند سال حضور خود به بازار ارائه داده که ورژن 5.02 جدیدترین ورپن آن است.
افرادی که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.
حالا اگر از این دسته افراد هستید به سراغ دنیای عجیب و حیرت انگیز 3D Studio MAX وارد می شویم.
ابتدا وارد برنامه 3D Studio MAX شوید. من مبنا را بر آن گرفتم که همگی شیوه Crack کردن نرم افزار را میدانید. خب خوش آمدید. صفحه ای که در روبرو دارید صفحه اصلی شما است و همانطور که می بینید شامل تعدادی منو در بالا و تعدادی کلید و 4 قسمت View که خود در حالت استاندارد Up , Left , Front و Prespective است. اول از همه به سراغ کلید ها می رویم :
کلید Undo : کار شما را یک مرحله به عقب بر می گرداند.
کلید Redo : کار به غقب برگردانده شما را یک مرحله به جلو می راند.
کلید Select and Link : دو جسم را به هم مرتبط می سازد. مثلا جسم A را به جسم B مرتبط می سازیم. با انتخاب جسم A و کشیدن آن خط تا جسم B جسم A به جسم B مرتبط می شود و در این حالت هر تغییری از لحاظ جابجایی بر جسم B دهیم، جسم A نیز تغییر پیدا می کند ولی با ایجاد تغییر بر A جسم B هیچگونه تغییری پیدا نمی کند.
کلید Unlink Selection : ارتباط دو جسم را از هم قطع می سازد.
کلید Bind to Space Warp : این کلید Space Warp ها را به اجسام نسبت می دهد.
کلید Select by Name : برای انتخاب اشیا بر حسب نام بکار می رود.
کلید Windows/Crossing : اگر این کلید روشن باشد تا کل آن جسم را در کادر انتخاب خود قرار نداده اید آن جسم ایجاد نمی شود.
اینها قسمت ناچیری از کلید های موجود در 3D Studio MAX بودند که در جلسات بعدی به معرفی دیگر کلید ها خواهم پرداخت.
چون نظر من به تو امید و دل گرمی میده اینم نظر امیدوارم که کم نیاری و بتونی تا ته اش بنویسی چون کار سختیه (خدائیش دیگه) کمک خواستی دریغ نکن سه سوت آمار بده ما که چیزی بلد نیستیم حداقل واست تایپ کنیم(برو حال کن این همه امید و دلگرمی هیچ جا پیدا نمیشه)